Solicítanos información

Utiliza el formulario o envíanos un email a [email protected] si quieres ponerte en contacto con nosotros.

Formulario con campos:

2 columnas:
Nombre* | Apellidos*

1 columna:

Empresa *

Cargo

Mail corporativo * (No puede ser Gmail, yahoo, Hotmail.)

En qué estas interesado (Desplegable Multiopción con siguientes):
- Todos grupos de soluciones
- Una consulta genérica
- Una colaboración

Mensaje *

Protección datos (El mismo que hay en SEMIC. Podemos hacer que no aparezca hasta que no empiezan a rellenar algun campo?)
- Nuestro texto legal
- Checklist aviso legal *
- Checklist comercial *

La nova tecnologia que cada cop està més present en el nostre dia a dia i que permet noves possibilitats de comunicació en entorns de proximitat està protagonitzada pels beacons.

Els beacons són petits dispositius d’IoT (Internet of Things) amb un gran potencial per a tot tipus d’empreses o organitzacions com a eines de màrqueting de proximitat que et permetran tenir un avantatge competitiu versus la teva competència directa. Es solen fixar a les parets o als mostradors.

El que fan els beacons es transmetre informació a través d’una senyal de Bluetooth de baix consum (BLE), enviar notificacions automàtiques als dispositius mòbils que passin a prop d’aquests per a comunicar-los una promoció, noticia o alerta. A diferència dels GPS, els beacons poden indicar la localització exacta dins d’un entorn tancat. Gran noticia! Cert?

Sobre tot, és important no confondre’ls amb la tecnologia NFC, la qual, només té un radi d’acció de fins a 15 o 20cm.

Per tal que els beacons puguin enviar-te una notificació de qualsevol tipus, és necessari que tinguis el bluetooth connectat al teu smartphone i que disposis de l’aplicació mòbil de l'empresa que vol enviar-te la comunicació. És a dir, que amb aquest sistema cada usuari pot decidir lliurement si desitja compartir la seva ubicació o no amb cada aplicació.

I perquè poden formar part d’una exitosa estratègia de màrqueting? La resposta és clara, Espanya té un dels majors percentatges d’usuaris de mòbil del món. Concretament, un 88% de la població disposa d’un dispositiu mòbil d’ús diari i fins i tot els estudis indiquen que el temps mig d’ús diari d’internet al mòbil al dia és de més de 5 hores. Així que els càlculs no menteixen, si instal•les beacons tens un 88% de possibilitats que la persona que passi per davant pugui rebre una notificació.

 

Exemples d'ús dels beacons

Potser, si no els has vist abans i has pogut comprovar el seu funcionament sigui difícil imaginar-te quina utilitat tenen per a cada tipus de negoci. Per això, et posem alguns exemples, en els que l’IoT pot ser molt útil:

  •  Si tens un hotel…

Quan un client arribi podria rebre un missatge amb l’horari de l’esmorzar, dinar i sopar i les tarifes perquè completi la seva estança.

  •  Si el teu negoci és un gimnàs…

Pots notificar l'horari de les classes perquè ningú se les perdi.

  • Si et dediques a la restauració…

I un dia a la setmana fas promoció de menús a un preu especial, pots enviar aquestes notificacions per a promocionar-la.

  • En un hospital…

Poden servir per a facilitar l’anàlisi de les dades, redueixen errors de transcripció, monitoritzar les dosis dels pacients, ...

 

I perquè ho entenguis millor, t’ho expliquem amb casos reals d’estratègies d’IoT:

A Carrefour van utilitzar beacons per a monitoritzar el recorregut que feien els seus clients comprant al supermercat. D’aquesta manera, van aconseguir informació per a determinar les zones per les que més usuaris passaven. Un dada molt rellevant, ja que els va permetre optimitzar les seves estratègies de venta creuada i modificar la posició dels productes per a augmentar el tiquet mig. Tot, gràcies a l’IoT.

Easyjet, la companyia de vol low cost britànica, també va crear una estratègia d’IoT. Va instal•lar beacons en alguns dels aeroports que operen amb l’objectiu de millorar i facilitar la comunicació amb els seus viatgers. A través d’aquests petits dispositius, ara, els clients reben informació sobre els seus vols com canvis de portes d’embarcament, demores, ofertes de nous vols,...etc. I poden utilitzar-los també per a localitzar on es troba el mostrador de facturació, el qual, molts cops en aeroports grans no és tan fàcil de veure.

I a més a més, també poden utilitzar-se en altres llocs de treball, com oficines. Molt aviat publicarem un nou post al blog parlant d’aquest tema. Si no te’l vols perdre, subscriu-te a la nostra newsletter! ¡suscríbete a nuestra newsletter!

 

Quins beacons has d'utilitzar?

A ACTIUM Digital treballem amb la tecnologia IoT d’Aruba Networks, líder en innovació d’Internet of Things. I per tant, utilitzem els seus beacons, els quals permeten que les empreses que tenen contacte directe amb visitants en llocs públics de compres, d’entreteniments i altres, infonguin les seves apps mòbils amb serveis innovadors basats en ubicació.

Els beacons d’Aruba aprofiten la tecnologia BLE, també coneguda com Bluetooth 4.0 per a proporcionar dades d’ubicació en interiors per a dispositius mòbils. Aquestes dades són crítiques per a ubicar rutes en interiors, notificacions push conscients de proximitat i per a altres tipus de serveis d’ubicació en apps mòbils.

Beacons Aruba

Són transmissors sense fil IoT de petit format que es poden escoltar i interpretar per dispositius iOS i Android que també estiguin equipats amb apps mòbils alimentades per Meridian d’Aruba. Quan un dispositiu mòbil amb una app alimentada per Meridian es troba dins del rang d’algun beacon d’Aruba, els visitants poden rebre notificacions push personalitzades, en base a les seves preferències i observar un punt blau brillant que mostra la seva ubicació en temps real al mapa del lloc públic.

Els gran avantatges que tenen els beacons d’Aruba són que són molt segurs, que no requereixen que els smartphones es connectin o es sincronitzin amb ells i no recopilen informació sobre la identitat del dispositiu mòbil. Un altre avantatge, és que et permet obtenir dades exactes per a oferir una experiència d’establiment de contacte mòbil, rica, útil i única. I per suposat, permet la instal•lació a nivell modular i escalable per a situar-los en un mapa digital i configurar la precisió sobre la marxa.

 

En conclusió, els beacons poden canviar les estratègies comercials i de comunicació en els pròxims anys. Deixaràs que la teva competència se t’avanci implantant aquesta tecnologia IoT? Pots començar a aconseguir beneficis de manera immediata, per a què esperar?

En la nostra opinió, és una nova estratègia de captació de leads innovadora que pot ajudar-te a obtenir un major benefici econòmic i a fidelitzar clients, a convertir-los en ambaixadors de la teva marca per a viralitzar-la gràcies a l’IoT. T’animes a provar-ho?

 

Calendari eCommerce 2021

 

Compartir:

Comentaris


Solució relacionada