Solicítanos información

Utiliza el formulario o envíanos un email a [email protected] si quieres ponerte en contacto con nosotros.

Formulario con campos:

2 columnas:
Nombre* | Apellidos*

1 columna:

Empresa *

Cargo

Mail corporativo * (No puede ser Gmail, yahoo, Hotmail.)

En qué estas interesado (Desplegable Multiopción con siguientes):
- Todos grupos de soluciones
- Una consulta genérica
- Una colaboración

Mensaje *

Protección datos (El mismo que hay en SEMIC. Podemos hacer que no aparezca hasta que no empiezan a rellenar algun campo?)
- Nuestro texto legal
- Checklist aviso legal *
- Checklist comercial *

Començar una aventura de ventes online en un ecommerce no és fàcil ni ràpid, encara que hagis escoltat el contrari. Hi ha molts temes que has de tenir en compte. Però també és cert que si et deixes assessorar per un equip professional, com el d’Actium Digital, tindràs les coses més clares i no et desviaràs del camí a seguir. T’interessa saber tot el que s’ha de tenir en compte per començar un comerç electrònic?

Comencem doncs!

14 ítems que has tenir en compte abans d’obrir un ecommerce

  1. La meva competència ja té un ecommerce?

És molt important que abans de començar a crear una estratègia de ventes online investiguis qui és la teva competència en el comerç digital. Has de fer un benchmark per tal d’analitzar quina és la millor botiga online del teu sector, com treballa, quines coses pots copiar i quines coses has de reestructurar.

Tingues els teus amics a prop i a la teva competència encara més a prop!

 

  1. Puc integrar el meu negocio offline amb el meu negoci online?

No és que puguis, és que has de fer-ho! Per què? Doncs perquè et facilitarà la gestió, podràs disposar del control absolut en temps real dels stocks, factures, dades de clients, ventes, ... T’aconsellem que busquis una plataforma que et permeti la integració sigui quin sigui el teu ERP. Per exemple, amb Magento es poden realitzar integracions amb ERPs tan potents com SAP Business One com amb un ERP de desenvolupament propi sense problemes. Un ecommerce integrat amb un ERP és un ecommerce exitós!

 

  1. He de plantejar-me una estratègia de ventes especial per a comerç electrònic?

 

Doncs clar que sí. És possible que en sàpigues molt de comerç tradicional i que les teves ventes augmentin mes a mes en els teus punts de venta físics però que no venguis res pel teu ecommerce si no planteges una estratègia de ventes concreta per a comerç digital. No et preocupis si no saps com fer-ho, nosaltres et donem un cop de mà!

 

  1. Com funcionarà la logística? Quina empresa de transport la gestionarà?

La logística en una botiga online és un dels punts més significatius a tenir en compte. I el motiu és senzill, la logística en un ecommerce és clau. Analitza, compara i decideix quina empresa serà l’encarregada tant de tenir contents als teus clients (en entregues i en devolucions, logística inversa) com de reubicar els productes del teu magatzem a les teves botigues. Amb una bona organització logística pots estalviar molts mals de cap i no perdre diners.

 

  1. Quin pressupost puc invertir? Serà rentable?

Crear una botiga online requereix una inversió inicial que no recuperaràs de manera immediata. Els primers mesos a l’aparador online poden ser complicats, ja que el teu públic no sabrà que ja estàs a internet fins que els hi facis saber amb publicitat SEM, anuncis a les xarxes socials, promoció als teus punts de venta físics, ... Pensa que el procés perquè el SEO comenci a atreure nous usuaris de manera orgànica és lent, però molt eficaç.

 

  1. Quina plataforma escullo?

Existeixen bastantes plataformes on crear un ecommerce, però no totes són iguals i no totes ofereixen les mateixes funcionalitats ni seguretat.

A Actium Digital et recomanem que confiïs en Magento, la plataforma ecommerce líder que afavoreix el SEO, és ideal per a l'escalabilitat, permet totes les integracions, té infinitat de plantilles personalitzables,  és completament usable en formato mòbil i és segura.

 

  1. He d’invertir en SEO, SEM i SMM?

Sí. Contundent i simple. El SEO fomenta el posicionament orgànic per atreure tràfic de qualitat, el SEM et dóna visibilitat de manera ràpida i amb un bon pla de Social Media Marketing pots aconseguir que el teu contingut es viralitzi i crear una comunitat que sigui fidel a la teva marca.

 

  1. És necessària l’atenció al client? Quins terminis d’entrega compliré? Acceptaré devolucions?

Aquests tres temes els hem unit perquè van molt de la mà. Una de les coses que més determinen una compra per part d’un usuari és saber si la seva comanda arribarà en les pròximes 24 hores o si ho farà en els pròxims 5 dies. A més a més, facilitar un sistema de devolucions senzill i gratuït, farà que el número de conversions sigui més alt. I tots els dubtes i consultes sobre els enviaments, les devolucions, les talles, els productes,...etc. els ha de resoldre el departament d’atenció al client de manera telefònica o telemàtica. Nosaltres t’aconsellem que els hi donis als usuaris del teu ecommerce més d’un canal per a contactar amb el departament d’atenció al client, ho agrairan.

 

  1. Què és la filosofia mobile first?

És el tipus de desenvolupament en el que ha d’estar basada la teva botiga online. Les pàgines web es desenvolupen amb la filosofia del Mobile first, és a dir, pensant en el disseny mòbil abans que en la versió desktop (o d’escriptori).

 

  1. Com han de ser les descripcions de productes i les imatges?

Per tal que un usuari desitgi convertir-se en un client del teu ecommerce has de facilitar-li tota la informació necessària com si de tenir el producte davant es tractés. No li ha de quedar cap dubte de dimensions, color, funcionalitats, qualitat, ...etc.

Pel que respecta a les imatges, és molt important que estiguin fetes en bona qualitat i que cada producte n’incorpori un mínim de 3 o 4 per a facilitar una visió general. Si pots incloure el format de visualització de 360º o vídeo encara millor.

 

  1. Com ha de ser el teu equip? Quants treballadors necessites?

La resposta a aquesta pregunta no és exacta. Tot depèn del volum del teu negoci. Però has de tenir en compte que necessites un equip d’atenció al client que atengui per correu electrònic, telèfon i/xat; un equip de compres que estigui alineat amb la figura de l'Ecommerce Manager i gestionin els continguts a l'ERP; un equip de logística que s'encarregui de preparar les comandes, rebre la mercaderia i gestionar les devolucions; un equip de màrqueting que gestioni les campanyes de mailing, el SEO i el SEM, les xarxes socials, el blog i les estratègies de captació de leads i conversions; i un equip de finances.

 

  1. Perquè és bo incloure CTA’s?

Les CTA (Call to acion, trucades a l’acció) permeten provocar als usuaris perquè realitzin accions concretes: comprar, deixar les seves dades, veure determinats productes,... Són necessàries per aconseguir els teus objectius.

 

  1. Quants mètodes de pagament he de tenir a la meva botiga online?
    Els que vulguis però més d’un. No limitis oportunitats, facilita com a mínim el pagament amb targeta de crèdit/dèbit i el pagament amb Paypal. Depenent del producte que venguis al teu comerç digital pots autoritzar el pagament a terminis amb Cetelem, Paga+Tarde o altres entitats de finançament.

 

  1. Podré fomentar la venta creuada? I la venta complementària al meu ecommerce?

 

Amb Magento sí. Existeixen diversos mòduls que permeten integrar carrusels de productes o pop ups de recomanats a les fitxes de producte perquè el client afegeixi més productes a la seva cistella.

 

Ara ja tens la resposta a molts de les preguntes que potser t’havies plantejat o que, del contrari, t’hauries d’haver plantejat abans d’emprendre el camí cap a la digitalització del teu negoci a través d’una botiga online.

Si vols parlar amb un consultor expert en nous negocis online, deixa’ns les teves dades aquí i et trucarem per a començar amb aquesta gran aventura, ja que tenim un equip dexperts tant en ecommerce b2c, com en ecommerce b2b i fins i tot en ecommerce b2vip, que poden traslladar-te tot el know how perquè et sentis acompanyat durant tot el projecte ecommerce i en la transformació digital de la teva empresa.

Calendario eCommerce 2021

 

Compartir:

Comentaris


Solució relacionada