Solicítanos información

Utiliza el formulario o envíanos un email a [email protected] si quieres ponerte en contacto con nosotros.

Formulario con campos:

2 columnas:
Nombre* | Apellidos*

1 columna:

Empresa *

Cargo

Mail corporativo * (No puede ser Gmail, yahoo, Hotmail.)

En qué estas interesado (Desplegable Multiopción con siguientes):
- Todos grupos de soluciones
- Una consulta genérica
- Una colaboración

Mensaje *

Protección datos (El mismo que hay en SEMIC. Podemos hacer que no aparezca hasta que no empiezan a rellenar algun campo?)
- Nuestro texto legal
- Checklist aviso legal *
- Checklist comercial *

En un món digital, on les noves tecnologies són les reines dels processos empresarials, no hem d’oblidar-nos de la peça que afegeix valor i que ens fa diferenciar-nos de la competència, l’equip humà.

El talent, la creativitat i la organització són essencials per a ser competitius. I per a aconseguir-ho, és bàsic saber utilitzar la comunicació corporativa per a crear un sentiment de pertinença, compromís i motivació cap a l’empresa.

 

Com fomentar la comunicació interna a la empresa?

Existeixen moltes maneres de promoure la comunicació dins d'una empresa, però totes es basen en aquestes 3 claus:

 

  1. Fer accessible la informació.

Perquè els empleats es sentin còmodes, el millor és disposar d’una plataforma des de la que puguin obtenir tota la informació corporativa (com el calendari laboral, les vacances, les notificacions oficials, les nòmines, ...) sense necessitat de tenir que demanar-la al departament de Recursos Humans cada cop que la requereixin.

La nostra recomanació? Implanta una intranet corporativa en la que es puguin gestionar i facilitar l’accés a documents, disposar d’un directori de treballadors, integrar amb altres plataformes, crear i compartir calendaris, ...etc. D’aquesta manera, quan un treballador necessiti fer una consulta la podrà realitzar de forma digital, a la intranet, a la qual es pot accedir des de qualsevol lloc i des de qualsevol dispositiu sense haver de molestar i gastar temps de l’equip del departament de Recursos Humans.

 

  1. Utilitzar missatges clars i directes

El millor perquè no hi hagi malentesos és usar un llenguatge senzill i sense paraules complicades. Transmet les idees amb missatges clars, breus i directes en qualsevol dels canals que utilitzis: newsletters internes, correus electrònics, comunicacions a la intranet corporativa, en cartells en un tauler d’anuncis, ...etc. D’aquesta manera aconseguiràs una major generació de feedback i de transparència. Es poden emetre missatges correctes i respectuosos utilitzant un llenguatge adaptat per a tots els treballadors.

 

  1. Emocionalitza els teus missatges

Si, ja sabem que la paraula emocionalitzar no existeix, però defineix molt bé el que et volem transmetre. I és que escriure un correu o publicar una noticia a la intranet als treus 500 treballadors com si fossis un robot no els ajudarà a comprendre’t millor. Utilitza missatges que puguin captar l’atenció per a comunicar millor. Perquè per a guanyar-te’ls s’ha de començar pel cor, creant empatia, bàsicament és una estratègia de Màrqueting Emocional però de portes cap a dins. Al cap i a la fi, som la suma de les nostres emocions basades en experiències i aquestes són les que mouen la societat. T’animes a provar-ho?

 

Pla de comunicació interna

Ara que ja coneixes quines són les claus per a fomentar la comunicació a la teva empresa, el millor és que estableixis unes directrius que es basin en aquestes dins d’un pla de comunicació interna. Perquè? Doncs perquè t’ajudarà a guiar els esforços de l’equip de Recursos Humans per aconseguir l’impuls de la eficàcia i l’eficiència de la resta d’empleats.. ¿Por qué? Pues porque te ayudará a guiar los esfuerzos del equipo de Recursos Humanos para conseguir el impulso de la eficacia y eficiencia del resto de empleados. 

 

Què ha d'incloure un pla de comunicació interna?

Si vols que el teu pla de comunicació interna sigui eficaç, ha de contenir:

  • Objectius: mesurables per a avaluar els resultats. 
  • Anàlisis DAFO: debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats.
  • Accions:obrir nous canals de comunicació (com xats o canals de debat a la intranet), organitzar esdeveniments externs per a conèixer-se, fer tallers, promoure concursos,... tot el que creguis que afavorirà la cultura col•laborativa i de cooperació.
  • Escollir el canal de comunicació: optaràs per la via online amb una intranet, un correu electrònic o alguna aplicació? O escolliràs circulars, revistes, anuncis,...?
  • Manual d'estil: com escriure a cada canal (llenguatge, to, ...).).
  • Com actuar en casos de crisis: establir protocols en cas d’esdeveniments crítics. No es sap mai quan et podrà fer falta. Millor prevenir que curar.

     

I sobretot, recorda que has d’anar fent-ne un seguiment d’aquest pla per a detectar possibles fugues. Per saber si tot està funcionant de la millor manera, et recomanem que facis enquestes o autoavaluacions de manera periòdica amb tots els treballadors.

 

En conclusió, el que has de fer perquè la comunicació corporativa flueixi dins de la companyia és facilitar que els missatges (que han de ser senzills i emocionants) puguin arribar a tots els treballadors. Pots escollir la manera que prefereixis, però des d’ActiumDigital creiem que la millor manera de fer-ho és des d’una intranet corporativa per tota la flexibilitat i les funcionalitats que ofereix.  Si no vols perdre’t cap novetat sobre la transformació digital en les empreses, segueix-nos a twitter, linkedin e instagram!

Calendari eCommerce 2021

 

 

Compartir:

Comentaris


Solució relacionada