Solicítanos información

Utiliza el formulario o envíanos un email a [email protected] si quieres ponerte en contacto con nosotros.

Formulario con campos:

2 columnas:
Nombre* | Apellidos*

1 columna:

Empresa *

Cargo

Mail corporativo * (No puede ser Gmail, yahoo, Hotmail.)

En qué estas interesado (Desplegable Multiopción con siguientes):
- Todos grupos de soluciones
- Una consulta genérica
- Una colaboración

Mensaje *

Protección datos (El mismo que hay en SEMIC. Podemos hacer que no aparezca hasta que no empiezan a rellenar algun campo?)
- Nuestro texto legal
- Checklist aviso legal *
- Checklist comercial *

2020 ha estat un any inusual en molts àmbits i encara que hi ha hagut sector que han sofert pèrdues econòmiques, en els eCommerce ha succeït tot el contrari.

La tendència de creixement dels últims anys s’ha vist recolzada per la crisis sanitària de la COVID-19- Segons la informació de l’Estudi Anual eCommerce 2020 realitzat per IAB Spain i l'empresa Elogia, aquestes són les 12 dades més de 2020 que creiem que hauries de tenir en compte:

 

1. El 72% dels internautes espanyols de 16 a 70 anys compren en eCommerce

Tenint en compte que la població internauta de 16 a 70 anys és del 93% de la població espanyola d’aquest sector, és a dir, 29 milions de persones, que el 72% dels internautes espanyols de 16 a 70 anys realitzin compres online, és a dir 22.5 milions de persones, és una molt bona dada. El percentatge ha crescut notablement des de 2015, quan els compradors online eren el 67% i els internautes espanyols tan sols el 73% en comparació al 93% de 2020.

Internautas españoles de 16 a 70 años

Cal destacar que per franges d’edat, els que realitzen més compres són les persones de 35 a 44 anys, seguides per les de 45 a 54 anys i les de 25 a 30 anys en tercera posició.

 

2. La freqüència i la despesa per acte de compra pugen respecte al 2019

La freqüència mitja de compra en eCommerce és de 3,5 vegades al mes de mitjana. La franja de 25 a 34 és la que compra amb major freqüència, de fins a 5 vegades al mes, i la de 55 a 70 anys la que ho fa amb menor freqüència, 2,1 vegades al mes.

Frecuencia de compra al mes

I quan compren? El 59% espera moments com les rebaixes o períodes d’ofertes com el Black Friday o el Cyber Monday per a realitzar les compres. Però el 41% ho fa indistintament durant la resta de l’any.

La despesa mitjana per compra és de 68€ i són les dones les que gasten de mitjana 6€ més que els homes. I una vegada més, els que gasten més són els internautes de 25 a 34 anys amb una xifra de 74,8 euros per compra, seguits pels de 45 a 54 anys amb 72,1 euros.

 

3. El driver de compra online segueix sent la conveniència (pragmatisme comoditat, facilitat, estalvi de temps...)seguit de les ofertes, que es valoren més que el preu del producte/servei

En aquest rànquing podràs veure com el motiu número u per a realitzar compres online és de conveniència, concretament el pragmatisme i comoditat juntament a la facilitat. I tot i que els anuncis i recomanacions a les xarxes socials o per amics també tenen un pes, es troba a la cua de la llista. Es valora molt més el servei, el preu i la confiança del proveïdor.

Driver compra online

 

4. El 83% dels usuaris realitza compres online a través d’un ordenador

Tot i que cada cop les compres a través d’altres dispositius, com smartphones, tablets i smarts tv’s és més freqüent, segueix sent l’ordenador l’eina estrella per a fer compres en els eCommerce.

 

5. 7 de cada 10 compradors online realitza tot el procés de compra en el canal digital exclusivament

És a dir, el 73% dels compradors busquen un producte o servei online i fan la compra online sense haver-ho vist o buscat prèviament en una botiga física. Però és rellevant tenir en compte que hi ha un 19% de los usuaris que busquen a les botigues online i que finalitzen la compra en el canal offline i que a la inversa és d’un 7%.

 

6. Els marketplaces segueixen sent referència

Amazon, AliExpress i ebay, entre d’altres, segueixen sent la referència d’informació de productes entre els usuaris. De fet, el 70% dels usuaris cerquen informació en aquests marketplaces, tan sols el 51% ho fa a la pròpia web de la botiga, el 49% en cercadors i menys del 30% de cerques es fan en webs comparadores, blogs, agregadors d’ofertes i botigues físiques.

 

  1. El 39% dels usuaris finalitza les seves compres en eCommerce gràcies als xatbots.

Molts cops sorgeixen dubtes respecte al procés de compra, les característiques d’un producte, els enviaments,... i com facilitar la informació dins de l’eCommerce als possibles clients? Amb atenció al client. Però aquesta atenció no sempre té perquè procedir d’una persona, el millor és completar el teu servei d’atenció al client amb un apartat de preguntes freqüents i un xatbot que sigui capaç de resoldre les qüestions que més es repeteixin entre els usuaris.

Chatbots en eCommerce

Tot i que això sí, des d’ACTIUM Digital, et recomanem que tinguis de totes maneres un equip d’atenció al client que pugui resoldre incidència i ajudar als clients del teu eCommerce de forma telefònica i a través del correu electrònic.

 

8. El nivell d’influència en compra és molt superior en l’entorn personal del comprador que en publicitat

Tot i que els anuncis són una gran font de captació de vendes en els eCommerce, queda patent que els amics, coneguts i familiars tenen una major influència, de fins a un 92%.

 

9. Principals categories de productes comprats en eCommerce

En primera posició trobem la categoria d’entreteniment i cultura, en segona posició tecnologia i comunicació i en tercera l’alimentació. Sense dubte, la pandèmia de la COVID-19 i el confinament han alterat la tendència natural d’aquesta última categoria que al 2019 es trobava en cinquè lloc. I a causa d’aquest canvi, la categoria de viatges ha passat d’estar en segona posició del pòdium al 2019 a estar en quart lloc al 2020.

Principals categories de productes comprats en eCommerce

 

10. Els preus, la facilitat i l’entrega ràpida són els factors determinants en estar satisfets amb un eCommerce

Els principals motius que valoren els usuaris a l’hora de realitzar les seves compres online són els preus, la facilitat, els temps d’entrega, seguit per la qualitat dels productes i la confiança, entre d’altres. I les baixes qualificacions es deuen als llargs terminis d’entrega, els preus alts, la mala política de devolucions i la qualitat dels productes.

Així que si t’estàs plantejant obrir un eCommerce, és important que tinguis aquests ítems en compte per a crear una bona experiència d’usuari i fidelitzar clients.

 

11. El 51% dels compradors ha augmentat la seva freqüència de compra online des de l’inici de la pandèmia de la COVID-19

Les restriccions de mobilitat i el distanciament social han animat a moltes persones a realitzar les seves compres en eCommerce i no en botigues físiques, així ho evidencien les dades ja que el 51% ha comprat online amb major freqüència que l’habitual, el 39% ha seguit amb la mateixa freqüència que l’habitual, el 39% ha seguit amb la mateixa freqüència de compres i tant sols els 10% ha realitzat compres amb menor freqüència.

La despesa mitjana per cada compra durant la COVID ha estat de fins a 96€, 28€ més que la mitjana anual. I una vegada més, la franja d’edadt de 25 a 34 anys han estat els que més han gastat, en aquesta ocasió, fins a 105,7€ per compra en el món online.

I tot i que aquest fet pot semblar ocasional o estacional per la situació viscuda, el 25% dels compradors enquestats ha declarat que quan es torni a la “normalitat” seguiran comprant amb una major freqüència, degut als motius nombrats en el punt número 3.

 

12. Els experts opinen que els preus competitius, el bon servei al client i la qualitat dels productes són els aspectes més rellevants per a un eCommerce

Els professionals consideren que augmentaran les seves vendes, per sobre dels nivells que hi havia abans del confinament. I els punts de millora dels seus eCommerce són els preus, l’atenció al client, la qualitat dels productes, els temps d’entrega, l’experiència d’usuari a la web, la varietat de mètodes de pagament, la navegació responsive i el model d’atribució.

 

Sens dubte, aquestes són les dades sobre els eCommerce al 2020 que hauries de tenir en compte si vols obrir pròximament una botiga online o si ja disposes d’un eCommerce, ja sigui B2C o B2B. Si tens dubtes o desitges més informació sobre les plataformes d’eCommerce, envia’ns un correu a [email protected] .

 

Referències:

  • Estudi Anual d'eCommerce realitzat per IAB Spain i l'empresa associada Elogia: 
    https://iabspain.es/estudio/estudio-anual-de-ecommerce-2020/

Calendari eCommerce 2021

 

Compartir:

Solució relacionada