Solicítanos información

Utiliza el formulario o envíanos un email a [email protected] si quieres ponerte en contacto con nosotros.

Formulario con campos:

2 columnas:
Nombre* | Apellidos*

1 columna:

Empresa *

Cargo

Mail corporativo * (No puede ser Gmail, yahoo, Hotmail.)

En qué estas interesado (Desplegable Multiopción con siguientes):
- Todos grupos de soluciones
- Una consulta genérica
- Una colaboración

Mensaje *

Protección datos (El mismo que hay en SEMIC. Podemos hacer que no aparezca hasta que no empiezan a rellenar algun campo?)
- Nuestro texto legal
- Checklist aviso legal *
- Checklist comercial *

Si la teva web utilitza el sistema de mesura Universal Analytics fes la migració a Google Analytics 4 com més aviat millor.

 

Però abans d'entrar en pànic, posem-nos en situació i vegem com el codi de mesura de Google Analytics ha anat evolucionant al llarg de tots aquests anys des de la seva creació el 1997 fins avui, amb el nou sistema de mesura GA4.

Timeline Google Analytics

 

Google Analytics ha aconseguit posicionar-se com a eina d'analítica web més utilitzada del món, amb una quota de mercat superior al 85%. Per fer-vos una idea, prop de 36 milions de portals web de tot el món tenen implementat el codi de seguiment de Google Analytics.

Estadísticas de uso de Google Analytics en el mundo

Fuente: https://trends.builtwith.com/analytics/Google-Analytics

 

Aleshores, què passarà a partir de l'1 de juliol de 2023?

Segons el comunicat oficial de Google publicat al vostre portal Analytics Help, les propietats estàndard d'Universal Analytics es deixaran de processar. O el que és el mateix, si no heu fet la migració a GA4, els vostres informes es mostraran buits, sense dades, de l'1 de juliol de 2023 en endavant.

Superada aquesta data, Google us donarà una petita treva i permetrà accedir a les dades d'Universal Analytics durant un període màxim de 6 mesos perquè puguis exportar-los al formato que consideris. Seria una pena perdre tot aquest històric de dades per no fer les coses bé, no trobes?

 

Saps si la teva web utilitza Universal Analytics?

Si la propietat de Google Analytics va ser creada abans del 14 d'octubre del 2020 pots donar per fet que utilitza Universal Analytics. En cas contrari pots esbrinar-ho de diferents maneres:

  1. Utiliza la eina Builtwith i introdueix la URL que vols escanejar. Entre altres coses, Builtwith us oferirà un informe complet de les tecnologies que s'han utilitzat, entre elles la versió de Google Analytics.

    Herramienta Builtwith

  2. Accedeix al compte de Google Analytics (la més fiable). Accedeix al teu compte i al llistat de propietats. Si a la llista hi ha codis que comencen per UA, llavors sí, tens propietats amb Universal Analytics.

    Propiedad GA3

  3. Mirant el codi font de la pàgina web també podem esbrinar si estem utilitzant la versió de Universal Analytics. Per això, només haurem de buscar entre el codi si hi ha algun identificador que comenci amb UA.

    Código Universal Analytics

 

Avantatges Diferències de Google Analytics 4 pel que fa a Universal Analytics

Són moltes les veus crítiques amb Gooble Analytics 4, però és massa aviat per donar un veredicte ferm. Per això, hem preferit parlar de diferències entre els 2 sistemes de mesura.

  1. L'esdeveniment és el rei.

    A GA3 estàvem massa ben acostumats a parlar d'usuaris (sessions i pàgines vistes). En canvi, el model de mesura de GA4 es basa en esdeveniments i paràmetres. Com a exemple, el concepte de pàgina vista passa a considerar-se un esdeveniment.

    Precisament, el que tot tingui tractament d'esdeveniment ens porta a la segona diferència (aquí sí que en parlaríem d'avantatge)…

  2. Seguiment multidispositiu i multiplataforma

    GA4 proporciona un seguiment transversal del client, independentment de la plataforma o dispositiu que utilitzi. La gràcia és poder fer el seguiment d'un esdeveniment en diverses plataformes.

  3. Seguimiento ante la ausencia de cookies

    El compliment de la RGPD fa cada vegada més difícil disposar de dades d'analítica web fiables, ja que si l'usuari no dóna el consentiment a l'ús de cookies no podem registrar el comportament d'aquest usuari.

    GA4 ha arribat per adaptar-se al futur amb o sense galetes. Tal com Google indica “utilitza un enfocament flexible del mesurament i, en el futur, inclourà l'elaboració de models per emplenar les llacunes on les dades poden ser incompletes”.

  4. Aprenentatge automàtic

    Podem confirmar que GA4 és una eina més de Business Intelligence que ens ajudarà a predir els comportaments dels nostres usuaris gràcies a les fonts de dades.

  5. Una interfície més ‘minimal’

    La interfície de GA4 pot ocasionar cert rebuig i frustració per a tots aquells usuaris que estaven acostumats a navegar per GA3. El canvi és massa brusc.

    De primeres, el nombre d'informes es redueix considerablement, ja que molts es generen només quan comença a rastrejar esdeveniments.

  6. Esdeveniments automàtics

    La funció de mesurada millorada de GA4 permet, de forma automàtica, el seguiment d'esdeveniments predefinits com el desplaçament, reproduccions de vídeo, cerques del lloc, etc. que amb el seu antecessor GA3 no era possible.

 

Com migrar el compte de GA3 a GA4 pas a pas?

Pas 1. Exporta les teves dades GA3

Google t'ofereix 3 opcions:

  1. Exporta els informes del vostre compte que més us interessin en qualsevol dels següents formats CSV, XLSX, spreadsheet de google o PDF.

    Formatos exportación Google Analytics

  2. Exportació a Big Query. Si disposeu d'una propietat 360 i voleu tenir el control de totes les vostres dades, podeu exportar-les a BigQuery, un magatzem de dades emmagatzemades al cloud pensat per executar grans consultes d'informació.

    BigQuery

  3. Exportació via API. Finalment, si el que vols és enviar certes dades dels teus informes GA3 i rebre'ls en alguna aplicació pròpia, Google Analytics posa a la teva disposició funcions API per accedir a les dimensions i mètriques que vulguis.

    API Google Analytics

 

Pas 2. Migra el teu compte de GA3 a GA4.

Google Analytics ens ofereix un assistent per migrar a GA4. Només hem de seleccionar la propietat d'Universal Analytics que volem migrar i prémer l'opció de ‘Assistent de configuració de GA4’:

Asistente configuración de GA4

 

Un cop haguem completat el procés de migració, és recomanable establir una estratègia de mesura. Google ens dóna alguns tips de com podem plantejar aquesta nova estratègia de mesura en GA4.

Estrategia de Medición GA4

"L'analítica web és imprescindible per poder marcar les estratègies futures del teu negoci. Conèixer el comportament dels teus usuaris, millorar l'experiència d'usuari, mesurar els objectius de negoci, etc."

Jose Luís García

Responsable marketing ACTIUM Digital

Compartir:

Comentaris


Solució relacionada