Solicítanos información

Utiliza el formulario o envíanos un email a [email protected] si quieres ponerte en contacto con nosotros.

Formulario con campos:

2 columnas:
Nombre* | Apellidos*

1 columna:

Empresa *

Cargo

Mail corporativo * (No puede ser Gmail, yahoo, Hotmail.)

En qué estas interesado (Desplegable Multiopción con siguientes):
- Todos grupos de soluciones
- Una consulta genérica
- Una colaboración

Mensaje *

Protección datos (El mismo que hay en SEMIC. Podemos hacer que no aparezca hasta que no empiezan a rellenar algun campo?)
- Nuestro texto legal
- Checklist aviso legal *
- Checklist comercial *

S’apropa el final de 2019 i amb ell, apareixen les últimes oportunitats perquè les empreses tinguin a punt les seves campanyes de Màrqueting Digital i aconseguir les vendes esperades en un període de major consum marcat pel Black Friday, Nadal i el període de rebaixes.

La primera oportunitat arriba amb el Black Friday, al 2018 a Espanya es van generar uns ingressos a les empreses que van superar els 1.500 milions d’euros en vendes, un 10% més que l’any anterior.

Les noves tecnologies i els patrons de comportament dels usuaris juguen un paper important i haurien de ser l’eix central de les nostres campanyes d’Ads.

Si comptem amb un pla d’analítica digital podem conèixer com busquen els nostres productes els usuaris, com accedeixen a la nostra web o eCommerce, amb quin dispositiu ho fan i quins continguts o productes consulten més de la nostra pàgina web. Tota aquesta informació ens donarà una base important de coneixement per a poder traçar de forma correcta i òptima les nostres campanyes de Màrqueting.  

També s’han de conèixer dades externes a la nostra pàgina web que ens puguin ajudar a entendre que pensen els nostres futurs visitants o compradors com per exemple que un 53% dels consumidors espanyols busca informació addicional o complementaria del producte que desitgen comprar abans de realitzar la compra o que més ‘un 50% del temps que les persones dediquen a les compres els passen buscant articles a internet o que un 49% dels compradors a Espanya visiten diversos llocs web abans de decidir que comprar i on comprar-ho.

A partir d’aquestes dades pròpies i del mercat hem de traçar la nostra estratègia digital en base a 4 grans grups: cerques, dispositius, tipologia d’anuncis i dades demogràfiques i geogràfiques.

Cerques

És important conèixer com busquen a Google els nostres productes o serveis els usuaris. L’any passat es van realitzar 15 milions de cerques que contenien la paraula Black Friday, gairebé un 10% més que l’any 2017. Aquestes cerques es comencen a realitzar 15 dies abans de l’esperada data.

Gràfic de cerques a Google del terme Black Friday en els últims 5 anys.

Gràfic de cerques a Google del terme Black Friday en els últims 30 dies.

Un 54% de les cerques que es van realitzar l’any passat van ser de marca, mentre que el 46% restant foren genèriques utilitzant noms de productes o de serveis. Com podem observar és important captar a aquests usuaris indecisos amb la marca i anar directament a la captació de nous usuaris a travé dels nostres anuncis d’Ads.

Tota la informació de les cerques ens ajudarà a determinar millor quines han de ser les keywords o paraules clau dels anuncis en campanyes a la xarxa de cerca de Google Ads, apostant per keywords genèriques i incloent keywords noves amb el terme Black Friday per captar nous usuaris predisposats a realitzar una compra durant aquest període.

Dispositius

Un 34% dels usuaris van navegar per internet utilitzant un ordenador durant el Black Friday de l’any 2018, el 66% restant ho va fer a través d’un dispositiu mòbil. Fa anys que l’ús del mòbil és una tendència a l’alça i cada cop més els consumidors i usuaris realitzen més compres a través d’aquest tipus de dispositius. Pel que el mòbil s’ha convertit en l’eix central de les nostres campanyes de Màrqueting sent els vídeos un element indispensable.

L’any passat a Espanya es van realitzar 11 milions de visualitzacions de contingut relacionat amb Black Friday, el doble que al 2017.

Destaquen sobretot els vídeos de tendències i idees generades principalment per youtubers i influencers. La infinitat de seguidors que tenen alguns influencers permet que que els continguts arribin a milions d’usuaris i es viralitzin molt ràpidament per la xarxa, destacant les categories d’electrònica, bellesa i roba.

YouTube s’ha convertit en una font d’inspiració clau pels usuaris. Més d’un 90% d’usuaris de tot el món han descobert noves marques i productes a YouTube.

La visualització de vídeos a YouTube amb el mòbil representa un 75% del tràfic total de la plataforma de vídeos, deixant només un 17% a ordenadors i un 8% a pantalles de televisió i altres dispositius.

Tipologia d'anuncis

Un altre element important de les nostres campanyes és saber amb quin tipus d’anuncis captarem als nostres futurs clients i com els diferenciarem:

Xarxa de cerca

És potser la més coneguda quan es parla d’anuncis a Google Ads, ens referim a mostrar anuncis a les pàgines de Google cada cop que un usuari cerca una paraula o grup de paraules que siguin representatives de la nostra activitat comercial o negoci. El format de pagament és simple, es paga cada cop que un usuari clica a l’anunci i accedeix a la nostra pàgina web. El preu de clic (CPC- Cost per clic) va en funció del sector i d’un sistema de subhasta amb altres competidors que volen mostrar anuncis per la mateixa paraula que nosaltres.

Xarxa de Display

La xarxa de Display fa referència a espais publicitaris en pàgines web de tercers cedits a Google podent incloure banners, text o vídeos. Aquest tipus de Campanyes es poden realitzar en base als interessos dels usuaris, per ubicació o mostrar aquests anuncis a usuaris que prèviament han visitat la nostra pàgina web.

Aquest tipus d’anuncis funcionen molt bé per a potenciar el branding i la visibilitat de marca ja que és un format força econòmic.

Shopping

La modalitat d’anuncis de Shopping està basada en poder mostrar anuncis de productes concrets de la nostra pàgina web o eCommerce. D’aquesta forma podem incloure a l’anunci el nom del producte, el preu, les despeses d’enviament i altres característiques del producte. Si els teus productes són competitius és una campanya genial ja que pots comparar el preu d’un mateix article amb altres botigues o distribuïdors. Les campanyes de Shopping són genials ja que et permeten tenir el teu aparador a internet les 24 hores del dia.

Dades demogràfiques i geogràfiques

Les dades demogràfiques i geogràfiques ens poden ajudar a optimitzar, millorar i focalitzar millors les nostres campanyes de Google Ads ja que ens permeten obtenir millor informació dels segments de tràfic que més ens convenen a la nostra pàgina web o eCommerce, podem relacionar aquestes dades amb objectius o transaccions a Google Analytics o obtenir dades d’impressions, clic %CTR a Google Ads, una vegada analitzades aquestes dades podem conèixer quins continguts ens interessen més i quin valor afegit podem oferir a cada un dels diferents segments.

Les dades geogràfiques les podem aprofitar per conèixer nous clients potencials que estan buscant els nostres productes o serveis lluny de la nostra seu o localització i per tant ens genera noves oportunitats de negoci o noves zones d’expansió.

Per a finalitzar, també ens ajuda a crear noves audiències de Remàrqueting per a poder realitzar diferents segmentacions.

 

Si vols que t'ajudem a traçar una estratègia per a Black Friday o per a realitzar campanyes en Google Ads contacta amb nosaltres, som Google Partners en campanyes de Google Ads. Consulta la nostra pàgina de SEO, SEM i Social Media si vols més informació sobre el nostre servei i que les teves campanyes de Màrqueting triomfin en internet.

Guia Black Friday

 

Compartir:

Comentaris


Solució relacionada